RECENZE 13.komnata milenek

• Tomáš Kristl, Sofie Králová
  • nakladatelství: Economicus
  • vydáno: 2012
  • počet stran: 160

VELICE DĚKUJI ZA RECENZNÍ VÝTISK OD KNIHCENTRA!

ANOTACE NA KNIHCENTRUM.CZ

13. komnata milenek od autorů Sofie Králové a Tomáše Kristla je pohledem do světa nevěrného muže, jeho milenky a jím podváděné ženy. Kniha je inspirována skutečným příběhem milostného trojúhelníku a čtenářům přibližuje myšlení, pocity a emoce lidí, kteří nevěru a paralelní vztah sami prožili. Tomáš je šťastně ženatým otcem, který se nikdy neocitá v potížích. Jednou však prožije zdánlivě nevinný flirt se svou kolegyní z práce, svobodnou matkou Sofií. Časem Sofii svede a v průběhu několika měsíců si s ní vytvoří paralelní vztah, který před okolím úspěšně tají. Sofie otěhotní a poté i Tomášovi porodí nemanželskou dceru. Několik dalších měsíců Tomáš žije dva oddělené životy, plné jeho výmluv, lží, obviňování a manipulací. To se nezmění ani poté, kdy se vše dozví jeho žena. Tomáš rozehrává hru, ve které se všichni ocitají ve slepé uličce a v níž zákonitě není vítěze.

OBSAH
 Kniha vypráví opravdový příběh velmi šťastného a vlastně dokonalého manželství obohacené dcerou. Jenže nic není úplně dokonalé. I když Tomáš miluje svou rodinu, svede svou kolegyni Sofii. Začnou s tajným poměrem, ale oba si nakonec uvědomí význam jejich hlubšího vztahu. Větší komplikace nastanou při Sofiině otěhotnění. Tomáš začne žít dva životy, oba ve lži a nesplnitelných slibech.
 Jednou ale vše musí skončit, dokonce i krásné vztahy. Tomášova manželka zjistí, že má její muž poměr a to si nenechá trpět. Mezitím Sofie trpí kvůli Tomášovým slibům jí a jejich nemanželské dceři.
Jak jejich životy dopadnou? Dokáže Tomášovi manželka odpustit a nechat žít se svou rodinou? Odejde Tomáš od své ženy a konečně budou mít se Sofií normální vztah? Anebo nebudou žádná odpuštění a Tomáš se bude sám topit ve výčitkách, že ublížil tolika blízkým lidem?

RECENZE
 Kniha obsahuje výklad příběhu a pocitů z několika stran - nevěrného muže, naivní milenky, ale i jejich přátel.
 Poukazuje na ženskou naivitu a důvěryhodnost a mužskou ješitnost a sebejistotu. I když Sofie tušila, že všechno, co jí vykládá přece nemůže být pravda, že určitě neopustí svou rodinu, tak v to věřila. Věřila Tomášovi a on její důvěru několikrát zradil. Tomáš naopak věřil, že mu stále bude procházet jeho dvojí život a nechtěl to tak měnit, protože mu to tak vyhovovalo. Vždy přece miloval dvě ženy, ale každou jiným způsobem.
Tomáš a Sofie
 Musím říct, že mě překvapilo chování obou dvou. Nevím, jak bych se v takového situaci chovala já, ale i když mi Sofie přijde poněkud naivní, obdivuji jí, že stále věřila v lásku, v to, že se Tomáš jednou vrátí, i když neměla tušení, co se stane. Tomáš se mi zdál naprosto neuvěřitelný. Muži umí být opravdu namyšlení, ani u tohoto mě to nijak nepřekvapilo, ale zdálo se mi strašné, jak manipuloval oběma ženami. Vše to tajil až do konce, věděl, že tak všem ublíží, ale přesto to dělal, a já mu to nemám nijak za zlé. Nejspíš bych to také udělala.
 Kniha obsahuje i příběhy jiných podvedených žen a nevěrných mužů, kteří si prošli něčím podobným. A nakonec jsou tam otázky na tělo a odpovězené velice upřímně.
 Tato knížka mě opravdu pohltila. Každý příběh mě dostal, dostal mě, jak lidé takoví můžou být (a to nemyslím tak, že všechny a určitě ne jen nějaké lidi odsuzuji). Lidé otevřeně vyprávějí nejen svůj příběh, ale i pocity. Hodně mě dostala pasáž, kde se mohli vypovídat i přátelé nevěrných a podváděných. Všichni myslí jen na milostný trojúhelník, ale co lidé okolo nich - známí, přátelé, rodina?
 Rozhodně lidem doporučuji. Kniha zasáhne, takové téma se opravdu dotkne. Hodnotím 6,5/10bodů. Bohužel kniha nepatří mezi mé oblíbené žánry, ale jako lehké počteníčko na zamyšlení je to dokonalé.