sobota 20. července 2013

RECENZE Noční lovci: Na půl cesty do hrobu/Night Huntress: Halfway to the Grave

Na půl cesty do hrobu - obálka
Noční lovci: Na půl cesty do hrobu


  • Jeaniene Frost
  • nakladatelství: Fantom Print
  • vydáno: 2012
  • počet stran: 272




ANOTACE NA BUX.CZ

Poloviční upírka Catherine Crawfieldová loví upíry s jediným cílem – pomstou. A přitom doufá, že jednou ze stvůr bez tlukoucího srdce bude její otec. Muž, který zničil život její matce.
Dříve, než se jí to podaří, je ale zajata Bonesem, upířím lovcem odměn, a přinucena vstoupit do nerovného partnerství. Bones je ochoten Cat pomoci hledat otce, ale pouze pod podmínkou, že s ním začne trénovat.
Cat tedy souhlasí, aby ji přitažlivý noční stopař trénoval, dokud se jí bojové reflexy nezostří jako tesáky jejího trenéra.
Ale dřív, než si Cat dokáže plně užít svých nově nabytých schopností drsné lovkyně démonů, jí i Bonesovi se vydá ve stopách skupina zabijáků. Nyní si Cat musí zvolit, na jakou stranu se přidá. A Bones ji přitahuje více než jakýkoli jiný muž s bijícím srdcem…

PODROBNÝ OBSAH

Bones a Cat
Catherine Crawfieldová je poloviční upírka, která ve dne vypadá úplně obyčejně, ale v noci chodí po barech a loví upíry. Její matka byla dávno předtím znásilněna upírem a už po čtyřech měsících porodila na svět dítě - malou Cathy.
 Catherine zdědila některé vlastnosti po svém otci - jako třeba noční vidění, rychlost, reflexy. Matce ale slíbila, že se bude upírům mstít a bude doufat, že jedním z nich byl její otec. 
 Jednoho večer ale narazí na upíra Bonese, který se nejen nenechá zlákat, ale dokonce jí i zajme. Zajímá ho to, proč zabíjí upíry, jakto, že jí bije srdce, ale přitom planou oči zeleným ohněm jako všem ostatím upírům, a také pro koho pracuje. Samozřejmě Cat mu řekne pravdu a od něj se také dozví, že zabíjí upíry, ale pro peníze.


Zbylý text prozrazuje konec i zápletku knihy, NEDOPORUČUJI ČÍST!


 Bones a Cat spolu začnou spolupracovat. Bones Cat vycvičí a na oplátku bude ona dělat návnadu na chytání upírů. Bones ale také hledá velice starého a nebezpečného upíra Hennesseyho, který také zajišťuje upírům dodávku čerstvé krve v podobách mladých a nevinných dívek. Mezitím si Bones a Cat vytvořili velice blízký a jedinečný vztah.
Bones a Cat
Hennesseyho muži unesou Cathynu matku, Bones pro Cat udělá vše - proto jí zachrání výměnou za sebe. I když Hennesseyho přemůžou, Cat zjistí, že za vším stál guvernér Ethan Oliver. Nemá jinou možnost než guvernéra zabít, aby opět neobchodoval s upíry.
 FBI - Oddělení pro paranormální jevy zjistí, že je napůl upír a napůl člověk, a přesto jí nabídnou, aby pracovala pro americkou vládu a vedla tým na zničení nemrtvých. Cat souhlasí, ale jen pod podmínkou, že její matce zajistí bezpečný život a ona bude sloužit celých třináct let a poté bude volná.
 Ale při přepravě na letiště Bones zachrání Cat i její matku, aby mohli žít spokojený život. I přesto, že Cat Bonese miluje, musí udržet svou matku v bezpečí, proto od něj utečou a Cathy nastoupí do svého nově vybudovaného života.


RECENZE

 Tak snad nikoho nepřekvapuji tím, že zbožňuji Bonese! :* :D On je naprosto božský - vtipný, sexy, chytrý a navíc hezký (až na jeho blond vlasy, kterých nejsem fanoušek). Navíc je to silný upír, dobrý v sexu. Zkráceně řečeno - prostě DOKONALÝ...

Bones a Cat
 Zpět ke knize samotné. Mnoho lidí mi knihu doporučovalo, ale já se nejdříve ke knize ani nijak neměla. Navíc se mi ani nijak zvlášť nelíbila obálka, kdyby tam dali ještě Bonese, tak to bych brala :D Nakonec jsem se odvážila a koupila přes internet, takže trochu trvalo, než mi přišla.
 Hned ten den jsem se do ní pustila a druhý den už jsem měla přečteno. Knížka mě naprosto pohltila. Ihned mě vtáhla do děje, jelikož spisovatelka je skvělá vypravěčka a navíc je Cat prostě skvělá hlavní hrdinka.
 Před knihou jsem vlastně moc neočekávala, proto se mi asi nakonec hodně zalíbila. A musím se přiznat, pak jsem si hned koupila další díl (taky naprosto božský, vlastně ještě lepší).

 Hlavní děj byl originální, tedy až na téma. Upíři nejsou nic nového, ale spisovatelka to převedla do něčeho neotřelého. Poloviční upírka, která chce zabít svého otce, potká krásného upíra. Dobře, takhle to zní fakt průměrně, ale to, že hlavní postava není ani člověk, ani upír... to se mi na tom strašně líbí.
Jeaniene Frostová
 Nejlepší bylo, jak se navzájem Bones a Cathy stále pošťuchovali, tedy především z Bonesovi strany, jelikož se mi Cat zdála ještě jako takové dítě a navíc nesmělá, ikdyž každou noc zabíjí upíry. Bones mi naopak přišel hodně intenzivní a hodně nedůvěřivý, a proto se k sobě tak moc hodili, skvěle se doplňovali. Už od začátku vypadal jejich vztah opravdu slibně, oba si navzájem pomáhali, až to přerostlo v lásku.
 Akce se v knížce najde až až. Tak lovení a zabíjení upírů, trénink atd. Všechno tohle zabíralo hodně scén a je to dobře. Není to žádný romantický a přeláskovaný, ale ani dramatický a moc zabijácký. Od každého trochu a všechno dává dohromady fakt skvělou knížku.



Jednou nohou v hrobě
- obálka
 Spisovatelka umí fakt výborně psát, o tom není pochyb. Zanedlouho napíšu recenzi na dvojku - Jednou nohou v hrobě - a za chvilku si pořídím domů třetí díl ;) Těším se až vyjdou další díly, protože tahle série je jedna z nejpovedenějších, co jsem četla, tak opravdu všem doporučuji.
 Celkově knize dávám 8,5/10bodů hlavně proto, že série není až tak krátká a určitě se ukáže ještě víc lepších dílů (dvojka už mě o tom přesvědčila).

PS: Moc se mi líbí, že má Catherine zrzavé vlasy, tu barvu chci - bohužel by mi neslušela! :(

2 komentáře: