úterý 30. dubna 2013

RECENZE Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem/The Ghost and the Goth

Mezi nebem a zemí:
Setkání s duchem - obálka
Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem


  • Stacey Kade
  • nakladatelství: Fragment
  • vydáno: 2013
  • počet stran: 216






VELICE DĚKUJI ZA RECENZNÍ VÝTISK OD NAKLADATELSTVÍ FRAGMENT!


ANOTACE NA FRAGMENT.CZ (odkaz)

Alona a Will

Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?




OBSAH

Will a Alona
 Alona Dareová má všechno, co si vždy přála - perfektní život. Jenže chybička se vloudí - Alonu přejede autobus v době, kdy měla být ve škole. Will Killian - problémový student, který ještě k tomu vidí duchy, včetně Alony.
 Alona po své smrti zjišťuje, že její život byl příšerný. Její přítel Chris jí podváděl s její nejlepší kamarádkou Misty a všichni její kamarádi, za které je roky považovala, jí po celou dobu nenáviděli a kritizovali.
 Oba nejsou nadšení, že se vídají, ale oba chtějí, aby Alona odešla "do světla". 

ZBYLÝ TEXT PROZRAZUJE ZÁPLETKU I KONEC KNIHY, NEDOPORUČUJI ČÍST!

Alona pomáhá Willovi vycházet s lidmi a odhánět ostatní mrtvé, kteří ho otravovali, protože se také chtěli dostat  navždy pryč. Will naopak Alonu seznamuje se světem, o kterém není známo ani vlastně jemu.
 Will zjistí, že Alona nikdy neměla dokonalý život (a kdo taky jo?!), hlavně doma. Její otec je opustil a matka kvůli tomu začala pít a je na dně. Alona se o ní starala, ale nikdy jí nepřivedla "zpět". Až teď se její matka vzpamatovala, po Alonině smrti.
 Will a jeho dobrá kamarádka Joonie se dříve přátelili s Lily, která je nyní ale v kómatu. Joonie chce s Willovou pomocí vrátit Lilyinu duši zpátky do jejího těla, ale Willi tohle nedokáže. Alona přesvědčí Joonie o tom, že Lily je ve skutečnosti v pořádku a nechce se vrátit.
 Will přiznává matce, co dokáže a že to kdysi uměl i jeho otec, ale že ho to dovedlo k sebevraždě. Alona a Will si začnou rozumět a dokud Alona neodejde, určitě budou šťastní, spolu...



RECENZE

Alona a Will
 Kniha byla jednoduchá, nijak originální, ale přesto všechno, co většinou nemám ráda na knihách se mi tato ohromně líbila. Hlavně to, že to bylo psáno ze dvou pohledů, což většinou nebývá. A musím říct, že mě kniha rozesmála, rozesmutnila a určitě nějakou tu slzu jsem prolila (což dělám poslední dobou často, takže to neberte na velkou váhu..určitě jsem jen nějaká přecitlivělá :D)

 Jména. Alona - tak tohle jméno mi na postavu sedí, je prostě povýšené, jednoduché, ale přesto zvláštní a nevím, zda se mi líbí nebo ne (upřímně moc ne). Will - časté, ale líbí se mi pokaždé, když je v knize a musím říct, že dokonce i postavy jsou sympatické.
The Ghost and the Goth
 Postavy. Alonu jsem ze začátku ráda neměla. Mrchy mám většinou ráda, ale tohle takový namyšlený druh nemusím, já spíš takový krutý mrchy :D :P Ale poté ukázala svou pravou tvář a nebyla špatná, ale nijak neobyčejná. Will se mi líbil už od začátku. Arogantní, ale i milý, což je fakt kombinace (hodně zvláštní, nevím jestli dobrá nebo špatná kombinace). Hlavně se mi na Willovi líbilo, že se mi jevil tak... sexy, svůdně :* takový lidi já miluju! :D

 Obálka. Knihy mě vždy hlavně zaujmou obálkou, což je také ten případ. Není přímo nějak tajemná, ale naopak je jiná, než ostatní. Obyčejná a navíc jsou tam vyobrazeny hlavní postavy. Nevím, nepotrpím si na takovýto obálky, ale tahle je prostě...já nevím, snad jedinečná?!
Stacey Kade

 Akce - nebyly tam nějaké akční prvky jako v Bondovce, ale našlo by se tam nějaké napětí, ale spíš je to kniha vtipná. Romantika - tak pomaloučké sbližování Alony a Willa je opravdu pěkné. Nejdřív se nemají nijak v lásce, pak se tak hezky dráždí a nakonec srdceryvné proslovy :*

 Knihu doporučuji těm, kteří hledají něco oddychového, jednoduchého a vtipného. Určitě se mi knížka zalíbila, i přes její klady a zápory...
 Takže hodnotím 7/10bodů, které si rozhodně zaslouží...nepochybně ;)
Spisovatelka psát rozhodně umí a samozřejmě si přečtu další její knihy...

6 komentářů:

  1. Túto knižku si rozhodne plánujem prečítať, mala by vyjsť aj v slovenčine 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si jí přečti ;) je taková hezky pohodová...

      Vymazat
  2. Ja sem si ji přečetla a je moc hezka

    OdpovědětVymazat
  3. Ja sem si ji přečetla a je moc hezka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je hezká, zdá se mi dobře oddechová, jak je jednoduše psaná, ale přitom vtáhne krásně do děje ;)) díky za komentář :)

      Vymazat
  4. It's hard to come by well-informed people about this subject, however, you sound like you know what you're talking about!
    Thanks

    Review my web blog :: cellulite treatment reviews

    OdpovědětVymazat