pondělí 18. února 2013

RECENZE Upíří deníky: Temné shledání/The Vampire Diaries: Dark Reunion

Upíří deníky 4
Temné shledání
-obálka

Upíří deníky: Temné shledání


  • L. J. Smith
  • nakladatelství: Fragment
  • vydáno: 2010
  • počet stran: 272



ANOTACE NA BUX.CZ

Damon, Elena a Stefan
Zvítězí láska nebo žízeň po krvi?
Nová generace nemrtvých!
Tajemné síly promlouvají...
Záhadných úmrtí přibývá a šílenství se šíří...
Na pomoc přichází armáda nemrtvých...
"…snažím se předat poselství na záchranu našeho městečka, ale sama to nedokážu. Má existence je ohrožena, tak hledám pomoc v záhrobí. 
Dokážu se vykoupit ze spárů věčného temna?"
Hon na zlo začíná...



Caroline
PODROBNÝ OBSAH

Po smrti Eleny se rozhodli Stefan i Damon odjet z města. Bonnie se neustále zdají sny, kde hovoří s Elenou. Meredith má narozeniny a Caroline Forbesová jí připraví oslavu, na kterou přijde i Bonnie, Vicky Bennettová a Sue Carsonová. V noci dívky vytáhnou spiristickou desku a zkusí se spojit s Elenou. Na chvilku s ní mluví, ale pak jim to překazí jakési zlo. V domě začne chaos a dívky budou vyděšené.


ZBYLÝ TEXT PROZRAZUJE KONEC I ZÁPLETKU KNIHY, NEDOPORUČUJI ČÍST!

Nahoře v pokoji najdou Vicky vedle rozbitého okna a venku na zemi mrtvou Sue. S Mattovou pomocí Meredith a Bonnie zjistí, proč se s nimi Elena spojila. Chce, aby někoho přivolaly - Stefana. Do města ale nedorazí sám, přijde i Damon, jelikož oba Eleně slíbili, že se o sebe navzájem postarají. Stefan, Matt, Meredith a Bonnie vylákají na hřbitov Sueina vraha.
Tyler
 Ukáže se, že to byl Tyler Smallwood - vlkodlak, který pracuje pro jednoho ze Starobylých upírů jménem Klaus. Poté najdou Vicky mrtvou v jejím pokoji. Všichni se připraví na boj s Klausem, jenže netuší, že je velmi silný. Když už mají prohráno, ukáže se tam Elena s křídly. A spolu s ní i neklidné duše, které si Klause odvedou pryč. Elena opět žije svůj život.


RECENZE

Bonnie
 Děj. Nebyl nijak propracovaný, ale odfláklý také ne. Jen doufám, že se to nezhorší, protože myslím, že tohle je taková spodní hranice dobrých knih. K psaní deníku se v tomto díle dostala Bonnie, která, tedy mi přišlo, že moc psát neumí. Musím říct, že mi v knize Elena skutečně chyběla. Damon a Stefan se tam také dlouho neukazovaly, což mě mrzí. 
 Obálka - tak jako vždy. Polovina obličeje - tentokrát, domnívám se, Damona. Bílý obličej, černé vlasy a oči a taky ostré rysy. Řekla bych takový tajemný drsňácký hezoun :D ...takže ano, opět pěkná obálka:)
 Postavy. Bonnie nemám ráda (jak v knize, tak i v seriálu), takže když tento díl zabíral hlavně jí, tak se mi pochopitelně moc nelíbil. Pak třeba Matt a Meredith mi nevadí, myslím, že jsou takoví hodně dobří kamarádi, kteří opravdu pomůžou ;)) Caroline je prvotřídní mrcha, ne taková oprávněná a ne až tak nesympatická, ale opravdu ta, která to umí přehnat. Chudák Sue - dobrá kamarádka, která se nedočká šťastného konce.

Klaus
Škoda, že spisovatelka přidala další druh - tím míním vlkodlaka. Líbilo se mi, že tam Smithová obsadila jen upíry...toť vše. Bylo to jednoduché, ale originálně jednoduché. Starobylý upír není nic nového - je to jen pojmenování pro úplně nejstaršího, což je zajímavé. Mě by nenapadlo to pojmenovat a navíc tohoto upíra pojmenovat Klause - zajímavé jméno, jindy by se mi nelíbilo, ale jako postava nebyl špatný. Prostě takový pořádný upír.
 V některých chvílích jsem měla opravdu strach a s napětím jsem očekávala pokračování. Akce se tam rozhodně ukázala - jako vždy v knihách Lisy Smithové. Láska - nadále milostný trojúhelník, který snad neskončí. Ale jde vidět, že jsou oba skvělí (každý jiným způsobem) - myslím, že já bych si vybrat nedokázala :P
Upíří deníky 5: Návrat
-obálka

Tak a jestli Vás to ještě zajímá, tak anotace na další díl - Návrat.
Elena se vrací zpět do světa lidí. 
Za pomoci svých přátel a milovaného Stefana si užívá znovu nabyté radosti ze života. 
Temné síly se jí však nechtějí vzdát a opět po ní natahují své pařáty! 
Kdo se stane nástrojem temných sil tentokrát? Dokáže se jim Elena ubránit?

Mé konečné hodnocení bude bohužel horší jak předchozí díl. Už jsem zmiňovala, že nemám ráda Bonnie. Hlavní tři postavy (které mám ráda) se moc neukazovaly... Takže pouhých 6/10bodů. Co nejdříve Vám tu napíšu recenzi na 5. díl.

PS: Moc moc se omlouvám, že jsem na blog hodně dlouho nic nepsala, ale bohužel jsem neměla moc času. Doufám, že Vám to teď vynahradím ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat