úterý 22. ledna 2013

RECENZE Lovec duchů/Ghosthunter

Lovec duchů-obálka
Lovec duchů

  • Derek Meister
  • nakladatelství: Fragment
  • vydáno: 2012
  • počet stran: 400

 VELICE DĚKUJI ZA RECENZNÍ VÝTISK OD FRAGMENTU!




ANOTACE NA FRAGMENT.CZ (odkaz)

duchové vypadají ve skutečnosti jinak
Existují.
Ian Boroughs to ví.
Vidí je.
Slyší je.
Cítí je.

Objeví se z ničeho nic.
Čeho se dotknou, shoří. 
DUCHOVÉ.

Můžou tyto bytosti za smrt jeho otce? Jsou příčinou, proč je Ianův děda více než třicet let nezvěstný? Společně se svým nejlepším kamarádem se 17letý Ian rozhodne, že je vypátrá, aniž by měl nejmenší tušení, jak nebezpeční duchové jsou…


RECENZE

Japonsko
 V knize není jen příběh sedmnáctiletého Iana Bouroughse, který vidí strašidelné a nemilosrdné duchy, ale také obsahuje další vedlejší příběhy. Například život japonské Čijo, "zlých" Zacharyho a Tana a nakonec doktora Daniela na Antarktidě.
 Knížku jsem si vyhlídla v knihkupectví, hned mě zaujala zvláštní obálka, která ale skvěle vyjadřuje hlavní děj knihy, a také název. Sice jsem nikdy duchy nemusela, ale tohle mě prostě oslovilo.
Antarktida
 Teď ke jménům - to musím říct, že jsem byla až příjemně překvapená. Ian je takové jednoduché a obyčejné, ale přesto neobvyklé. Na všechny jména mám tento názor. Například Cathy, Zachary, Benjamin a Daniel - všechny tato jména jsou opravdu tak obyčejná, ale jedinečná, takže z pohledu jmen jsem hodně spokojená.
 Romantika, láska - nic moc se tam tedy nenašlo, ale občasné Ianovy myšlenky na Cathy byly takové pěkné odreagování. Prostě se mu líbila, toť vše - nic složitého, žádná velká tragická láska.
 Akce - rozhodně, to už poznáte z názvu. Skrývání, menší boje a tak. Dokonce jsme se tam mohli setkat se smrtí, neřeknu koho (to bych vám neudělala :D), ale bylo to smutné.
Rodinná kletba
 Kamarádství - to se rozhodně najde mezi Ianem a Benjaminem (Bpm). Benjamin stále doprovázel Iana všude, i když ho to mohlo stát život.
Derek Meister
 Všichni duchové začali pod jedním jak důvodem, tak i otázkou - jeho vlastní otec. Ianův otec také vídal duchy, poté zjistíte, že otec rozhodně nebyl tím, za kterého ho Ian i vy čtenáři měli.
 Kniha má i pokračování - Ghostfighter a Ghostmaster, na které se určitě a moc těším.
Tuto knížku mohu jen doporučit, nic mi nechybělo. Rozhodně nebyla nudná, samá akce a hlavně změny prostředí a postav - bylo to takové nejednotvárné a kreativní. Doporučuji lidem, kteří si umějí počkat a mají rádi akci.
 Celkově musím knihu ohodnotit 7,5/10bodů a to proto, že zaprvé nemusím duchy, zadruhé bude pokračování a zatřetí to číslo ke knize prostě sedí :D Spisovatel rozhodně umí psát, ikdyž jsem se občas ztrácela v textu, ale to bylo spíš, že jsem byla unavená při čtení...

2 komentáře:

  1. Duchov ja môžem 8) Možno sa k tejto knihe raz dostanem 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se mi líbila a to je hodně dobrý na to, že já duchy nerada ;)) takže určitě si ji přečti... :)

      Vymazat