čtvrtek 17. ledna 2013

RECENZE Hry o život/Hunger Games

Hunger Games-obálka
Hry o život

  • sci-fi, dobrodružný, akční
  • USA, 2012
  • režie: Gary Ross
  • hudba: James Newton HowardT-Bone Burnett
  • délka: 142 min
  • knižní předloha: Hunger Games-Aréna smrti - Suzanne Collins



ANOTACE NA ČSFD.CZ

Katniss
V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games – zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska… Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?
Hodnocení: 66%


PODROBNÝ OBSAH

Peeta
 Po vzpouře v Kapitolu vláda rozhodla učinit nemilosrdný krok. Každý rok se v Den Sklizně z každého z dvanácti krajů vybere jedna dívka a jeden chlapec - Splátci - aby se všichni účastnili televizní reality show, kde bojují o život. Vítěz je jen jeden a protihráči jsou nemilosrdní. Tento rok je z dvanáctého vybrána mladá vyděšená dívka Primrose Everdeenová (Willow Shields), jenže její opatrující sestra Katniss (Jennifer Lawrence) nastoupí dobrovolně její místo. Jako chlapec je vybrán Peeta Mellark (Josh Hutcherson).
Gale
 Spolu opouštějí chudý kraj - Katniss svou malou sestřičku a velice hodného kamaráda Gala (Liam Hemsworth). Oba se seznamují s bohatým světem plným fanoušků této show. Katniss poznává další soutěžící, které vybrali - jsou tu lidé od nejbohatších a nejzkušenějších po nejmladší a vyděšené.
 Katniss a Peetovi pomáhá  jejich mentor a také vítěz Her o život Haymitch (Woody Harrelson) s tím, jak se ukrýt, co dělat a naopak nedělat. Všichni hráči mají na přípravu do boje, také si musí získat nějaké sponzory, kdyby měli v boji nějaké problémy, mohou jim pomoct.

ZBYLÝ TEXT PROZRAZUJE ZÁPLETKU I KONEC FILMU!

Haymitch
 Peeta se přizná, že už je dlouho zamilovaný do Katniss. Všech dvacet čtyři hráčů je vysazeno v bojišti u lesa. Všude je několik nástrah, ale nejhorší jsou samotní protivníci. Hned na začátku je zabito několik nejmladších, ale Katniss místo zabíjení utíká do lesa, kde se skryje.
 Proti ní se spikne skupinka nejlepších bojovníků, ale mladá dívka Rue (Amandla Stenberg) z jedenáctého kraje jí pomůže uprchnout. Spiklenecká skupina si nahrne zásoby a utáboří se. Rue je navnadí a Katniss jim mezitím zničí zásoby. Rue je ale zasažena a umírá, ikdyž jí chce Katniss ochránit.
Rue
 Katniss najde zraněného Peetu a tak se skryjí do bezpečí. Začíná přituhovat, nejen proto, že jich je velice málo, ale také na soutěžící pošle společnost několik velikých a masožravých psů. Také jim řeknou, že protentokrát mohou být vítězové dva, ale jen ze stejného kraje. Peeta a Katniss mají velikou šanci.


 Když zemřou všichni až na ty dva, tak se opět změní pravidla na jednoho vítěze. Oba se budou chtít společně zabít smrtelnými plody. Na poslední chvíli je společnost zastaví a oba se stávají vítězi sedmdesátých čtvrtých Her o život.


ZAJÍMAVOSTI
Hunger Games 2
 Catching Fire
  • Liam Hemsworth a Jennifer Lawrence si museli kvůli své roli nechat obarvit blonďaté vlasy na hnědo, zatímco Josh Hutcherson se kvůli své postavě musel přebarvit na blond.
  • Jennifer Lawrence si během příprav prošla výcviku lezení, běhání a také lukostřeleckou průpravou.
Hunger Games 3
Mockingjay
  • Podle knihy se pozdrav úcty dělá třemi prostředními prsty na levé ruce a ne na pravé jako to můžeme vidět ve filme.
  • Scény v městě a v Kapitole byly natáčené v městech Shelby a Charlotte, ty z dvanáctého kraje v DuPont State Forest.
  • Dalšího dílu se dočkáme 21.11.2013 a třetí bude rozdělený na dvě části. Na první se budeme moct podívat v roce 2014 a druhý v roce 2015.


MŮJ NÁZOR

Katniss
 Tento film mi doporučila kamarádka, ale podívala jsem se na něj až teď. Příjemně mě překvapil. Vůbec jsem nevěděla, co očekávat, jelikož jsem ani nečetla knihu. Postavy jsem si oblíbila úplně všechny, i Katniss, ale herečku bych zvolila jinou, například Lyndsy Fonsecu, nad kterou také uvažovali. Jinak s Peetem jsem nadmíru spokojená - vypadá sympaticky a na roli se perfektně hodí.
Peeta
 Rozhodně se těším na další díl, kterého se ale dočkáme až na konci tohoto roku. Jsem zvědavá, jak to bude pokračovat, ikdyž já bych si vystačila s tímto koncem. Kdybych četla knihu, asi bych měla jiný názor.
 Ve filmu byla jak akce, tak i romantika, to ještě nepočítám sci-fi prvky. První polovina filmu zabíralo seznámení s tou televizní show a přípravou na boj. To bylo zajímavé, ale na druhé podívání bych řekla malinko nudné. Druhá polovina to vyvážela nekonečným bojem, který se mi velice líbil. Hlavní hrdinka neměla jen štěstí, kdyby ano, film by se mi vůbec nelíbil. 


Gale

SPOILER: "Romantika, láska - to jsem od Peeta vůbec nečekala, aby byl zamilovaný do Katniss - opravdu to pro mě bylo překvapení, ale příjemné. Peeta jsem si od první chvíle oblíbila, jak napohled, tak i chováním."




Peeta a Katniss
 Jinak mi bylo líto Gala, jejího nejlepšího kamaráda, protože jí očividně miloval. A k tomu ona je vystavená smrti a navíc, ikdyž naživu zůstane a vyhraje, se dá dohromady s Peetem, kterého sotva zná. Chudák Gale, který tu pro ní vždy byl a nikdy by jí neopustil. Ale i tak fandím Peetovi a navíc Gale nikdy nedal najevo své city ke Katniss.
 Film rozhodně doporučuji lidem, kteří hledají nové a originální sci-fi a fantasy film, kterému nechybí vůbec akce a ani romantika. Bohužel to, co mě mrzí je, že jsem se u filmu nijak nezasmála. Nenašla jsem žádné vtipné hlášky, což beru jako mínus. Ikdyž u tohoto filmu to není veliká chyba, jelikož je to spíše thriller.
 Celkově dávám tomuto filmu 7/10bodů, opravdu by mi na druhé podívání neseděl a přišel by mi i lehce nudný. Doufám, že další díly budou lepší.

TRAILER K FILMU - S ČESKÝMI TITULKY

5 komentářů:

  1. "třetí bude rozdělený na dvě části" - to na čo zase? ach, zbytočne zase robia blbosti 8D
    Je zaujímavé čítať názor niekoho, kto nečítal túto trilógiu, od začiatku som vedela, že Petta je do Katniss, takže ma to nijak neprekvapilo, ale ako si to tak prehrávam, náznaky boli v priebehu show, takže sa to trochu dalo čakať. Mne sa páčila autentickosť s knihou, veľmi dobre zachovali vierohodnosť.
    Jediným vtipným prvkom kníh a filmu je Haymitch so svojimi opileckými hláškami 8D ale keďže je to taká smutná a akčná dystópia, mne to stačilo 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že to je strašný, že bude rozdělený třetí díl, ale nic nenaděláme :)) V tom filmu jsem myslela, že bude něco mezi ní a Catem, který po ní pořád pokukoval :D ale co...s Peetem to má lepší;)) :D Ano, Haymitch je občasně vtipný, ale chápu, že tam toho moc jinak vtipnýho dát nemohli:)

      Vymazat
  2. ten filme je perfektní - a knížky ještě lepší =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. film je opravdu skvělý ;)) ...jen mě štve, že jsem knihu četla až poté a navíc byla úplně stejná.. :) děkuji za komentář;)

      Vymazat
  3. Mě se to taky moc líbilo a souhlasím, že by měli dát jinou herečku na roli Katniss, i když musela přežívat a trpět a být vážná, tak stejně mi přišla nesympatická.

    OdpovědětVymazat