pondělí 28. ledna 2013

RECENZE Drakie/Firelight

Drakie


  • Sophie Jordan
  • nakladatelství: CooBoo
  • vydáno: 2012
  • počet stran: 296

ANOTACE NA BUX.CZ

Jacinda od malička žije s cejchem výjimečnosti a ví, že každý její krok je sledován. Touží ale po svobodě rozhodovat se sama za sebe. Když poruší nejposvátnější zásadu svého druhu, skoro za to zaplatí životem. Zachrání ji krásný cizinec, který byl poslán, aby lovil takové, jako je ona, potomky draků, kteří na sebe dokážou vzít lidskou podobu. Jacintina rodina je nucena uchýlit se do světa smrtelníků, kterému není lehké se přizpůsobit...


PODROBNÝ OBSAH

 Existují bytosti, které se umějí převtělit v drakie - něco jako lidští draci, kteří mají drakijskou krev a kůži a ze zad umí rozvinout křídla u jemných pavučinkových vláken. Drakie žijí v kmenech a mají určitá pravidla. Nesmí létat ve dne a také nesmí prozradit, že se umí převtělit do lidské podoby. To nikdo neví, obzvlášť lovci drakieů. Chytají je po generacích a drakieové pomalu vymírají.
 Jacinda, jediná drakie, která dští oheň, spolu se svou kamarádkou Azurkou poruší pravidla. Půjdou se při rozbřesku proletět. Jacindu najdou lovci. Jeden z nich, mladý Will, jí dokonce spatří, ale místo toho, aby jí nahlásil a chytil, tak jí zachrání a ostatní lovce přivede na špatnou stopu.

ZBYLÝ TEXT PROZRAZUJE KONEC I ZÁPLETKU KNIHY, NEDOPORUČUJI ČÍST!

 Ještě ten den utečou Jacinda, její dvojče Tamra, u které se nikdy neprojevila její drakie, a jejich matka, která nechala svou drakie zemřít. Jejich otec, pyšný drakie, je nezvěstný už dlouhou dobu. Jacinda je proti útěku, protože nechce odejít od kmene, který jí chápe a ochraňuje a navíc se s nikým nerozloučila, zvláště ne se svou nejlepší kamarádkou Azurkou. Jenže nemá na výběr. Jejich matka vybere místo v Nevadě, několik kilometrů od Las Vegas, Chaparral.
 Celá rodina je chudá, a proto budou bydlet v zahradním domku. Jacindě se nelíbí, že žijí v poušti, kde ji může rychle zemřít její drakie. Jacinda a Tamra začnou chodit do školy.
 Tamra je šťastná - chce normální život a navíc skvěle zapadá. Naopak Jacinda si připadá nesvá a když opět potká Willa, který jí dříve zachránil, tak zpanikaří. Sice jí Will nepozná v lidské podobě, ale něco je k sobě táhne. Jacinda vždy, když ho vidí, má nutkavou touhu se přeměnit. Oficiálně se spolu seznámí, Jacinda také pozná jeho dva bratrance, další lovce, Xandera a Angusem, kteří nevypadají tak vlídně, jak Will.
 Jacinda si najde kamarádku, milou Catherine, která jí poradí, ať se od Willa drží, co nejdál, neboť Brookly Davidová i ostatní dívky ze školy mohly udělat ze života peklo. Bohužel se Will a Jacinda neovládnou a sblíží se. Pak když se Jacinda přemění, Will jí uvidí. Bude vyděšen, ale nakonec jí pochopí.
 Jacinda nějakou dobu tajně navštěvuje Cassian, drakie, který si jí měl vzít. Dává jí čas na rozmyšlenou, aby se vrátila ke kmeni.
 Jacinda a Will půjdou z donucení na setkání lovců. Will se tam popere s Cassianem a spadne ze skály. Jacinda se přemění před ostatními lovci, tím vyzradí tajemství převtělení, jen aby zachránila Willa. Ten se přizná, že jeho otec ho dřív uzdravil drakijskou krví od vážné nemoci. Teď má Will instinkt zachytit drakie, jenže je s nimi i spojený.
 Jacinda, Tamra, jejich matka a Cassian se vrací ke kmeni, neboť prozradili, že jsou drakieové. Will Jacindě slibuje, že si jí nakonec najde. Oba trápí, že drakieové mohou žít i tři sta let, což lovci nemohou.


RECENZE

 Na knihu jsem na narazila, když jsem projížděla různé blogy. Tato kniha se tam hodně krát objevila a tak jsem jí chtěla zkusit. Děj se mi líbil a vypadal hodně zajímavě. Hned na začátku byla akce, což oceňuju a navíc jsme se mohli hned seznámit s hlavními postavami, které jsem si hodně oblíbila - úplně všechny. Obálka se mi také moc líbila - ty ohnivé vlasy, zúžené zorničky a také naznačení drakijské kůže - dokonalý. Moc jsem od toho nečekala, protože jsem si myslela, že draci nejsou zrovna žánr podle mého gusta, ale jak jsem jí začala číst, tak se mi líbila čím dál víc. Četlo se mi to hrozně svižně a navíc jsem hltala každé slovo, každý moment.
 Děj byl poutavý a všechny detaily se mi moc líbily, ať už to byly maličkosti od vzhledu místnosti až po rychlost utváření citů (vím, že tohle bylo hodně zvláštní slovní spojení).

 Akce - na konci boj, který byl napínavý a mohlo to skončit jakkoliv. Konec, který zvolila autorka se mi líbí moc, myslím, že lepší být nemohl.
 Láska - samozřejmě jste pochopili dobře, že se něco stane mezi Jacindou a Willem. Je jen dobře, že jsou "nepřátelé", protože to knihu hodně dělá. Pak tam můžeme vidět, jak je Cassian zamilovaný do Jacindy. Tahle láska je sice jednostranná, ale také jí fandím. Škoda, že je Jacinda tak rozhodná, protože miluju milostný trojúhelníky! :D
 Postavy - jak jsem řekla, mám ráda všechny. Jacinda byla rozhodná a snažila se být správná, ale osud ne a ne jí to dovolit. Will mi přišel jako klasický kluk v nynějších knihách - vtipný, pochopí, nezklame, strachuje se... ale pak by to nebylo ono, musím říct, že to tentokrát toleruju, protože mi tam naprosto sedí. Cassian, je to takový ten člověk, který dostane vše, co chce. Akorát Jacinda je taková, že si jde za svým - takže žádný Cassian, ale Will.
 Jména. Jacinda je příšerné jméno - mělo být sice velice neobvyklé, protože je hlavní postava a navíc je drakie, ale stejně mi prostě nesedí. Will - obyčejné a klasické jméno, ale stále má kouzlo. Cassian - připadá mi jako pro nějakého prince, což on ve skutečnosti něco takového je.

 Vyšel nám i další díl Drakie - Útěk.
Jacinda vyzradila tajemství svého drakijského kmene, aby zachránila chlapce, kterého miluje. Převtělila se kvůli němu před lidmi, a tak porušila jedno z nejpřísněji dodržovaných pravidel. Teď se ale musí ke kmeni vrátit, s vědomím, že Willa možná už nikdy neuvidí. Will má zastřenou paměť a jeho vzpomínky na onu osudnou noc a slib, který Jacindě dal, jsou zřejmě ty tam. Za své prohřešky a za to, že z drakijského města utekla, ale hlavně proto, že se zamilovala do lovce draků, Jacinda přichází o výsadní postavení i o nejlepší kamarádku Azurku. Cítí se strašně osamělá a začíná pochybovat o tom, jestli přece jen nedělá chybu, když se vzpírá kmenovým pravidlům, a jestli by se jim neměla nakonec podrobit. Přesto se upíná k naději, že na ni Will úplně nezapomněl, najde ji a zase budou spolu. Může se její přání splnit a bude schopná případně s Willem odejít a všeho se vzdát?


 Rozhodně knihu doporučuji lidem s vášní v žánru fantasy. Pak rozhodně nesmí vadit trochu té lásky a zápletek. Nikdy jsem nevěděla, co mě čeká na další straně a také to ani trochu nenudilo!
 Dávám 9/10bodů, které si kniha i spisovatelka rozhodně zasluhují. Co nejdřív budu moct si přečtu další díl. Knihu si přečtěte - nevím, jestli se zalíbí všem, ale za pokus určitě stojí.

12 komentářů:

  1. Pekná recenzia 8)
    Mne sa kniha tiež páčila, má aj super nápad aj dobré spracovanie 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ;)) souhlasím, jsem ráda, že se také někomu líbí.. :)

      Vymazat
  2. chcem, chcem, chcem! :D vyzerá to skvele :)

    OdpovědětVymazat
  3. Bude i film????????????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nevím, o takovémto zpracování jsem ještě neslyšela, ani jsem to nikde nezahlédla... jestli něco někde uvidím nebo uslyším, určitě to napíšu na blog ;))

      Vymazat
  4. Je to úžasný příběh. První díl knihy jsem přečetla za den :) Druhý díl je o dost napínavější, ten jsem četla už déle jelikož jsem na to neměla celý den a tak jsem se vždy těšila až si zase sednu a začnu číst. A k třetímu dílu není co dodat. Prostě fantastico. Kniha od knihy byla lepší a lepší. Doporučuji všem milovníků Fantasy, aby si knihu přečetli. Je úžasná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K druhýmu dílu jsem se ještě nedostala, ale brzy si ho určitě přečtu :) Hodně lidí to chválí. A když to tak hezky popisuješ, už se nemůžu dočkat! ;)

      Vymazat
  5. Také doporučuju.Super knížka.U které jsem se smála i brečela.Třetí díl jsem měla přečtený za čtyři hodiny.Pořád jsem musela číst číst a číst.Fakt doporučuju :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tato kniha je vyborna! Dej me ihned zaujal a nemohla jsem se od Knihy odtrhnout :-D .Sem rada ,ze neni jen jeden dil :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Je to super knižka ale mohli by natočit i film. Bylo by to zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, tuto sérii knih mám už delší dobu přečtenou a musím se přiznat že jsem se nemohla odtrhnout takže.... Celou sérii jsem měla přečtenou za necelý týden s tím, že jsem 1. díl přečetla za jeden den a ten 2. díl za jednu noc bez spánku, protože i když jsem už chtěla jít spát, musela jsem stále myslet na to, jak to dopadne a když jsem další den řekla mámě že bych chtěla další dva díly, tak se dpcela divila a odpověděla mi: ,,Ty už si ty dva díly přečetla? Vždyť to máš od včerejška" a já se usmála a řekla jsem: ,,Jo docela mě to chytlo" :DDD takže rozhodně doporučuji a radši se optám ikdyž je to nepravděpodobné: Nevíte někdo, zda se plánují film/y podle této série knih? :)

    OdpovědětVymazat