středa 5. prosince 2012

RECENZE Tajný kruh: Zasvěcení/The Secret Circle: The Initiation

Tajný kruh 1 - obálka
Tajný kruh: Zasvěcení

  • L. J. Smithová
  • nakladatelství: Albatros CooBoo
  • vydáno: 2011
  • počet stran: 232


ANOTACE NA BUX.CZ

První díl nové trilogie od autorky populárních Upířích deníků! Cassie je donucena se přestěhovat ze slunné Kalifornie do ponuré Nové Anglie a stále touží po svém starém životě. A to přesto, že cítí zvláštní spřízněnost s hrozivou skupinkou teenagerů, kteří terorizují její školu. Po zasvěcení do klanu čarodějek, které už po staletí ovládají New Salem, se stává součástí Tajného kruhu, opojného a smrtelně nebezpečného zároveň.


PODROBNÝ OBSAH

Cassie
 Cassie Blakeová se svou matkou žije ve slunné Kalifornii. Na několik týdnů jedou na návštěvu k jejich přátelům Brainbridgeovým do Cape Cod v Nové Anglii. Tam potká milého, tajnůstkářského a hezkého kluka a cítí k němu zvláštní spojení. Ovšem se nezeptá na jeho jméno a už ho nikdy neuvidí.
 Cassie se dozvídá o tom, že její babička, kterou nikdy nepotkala, je vážně nemocná, proto s matkou zůstávají v Nové Anglii, ale jen se přemisťují o několik měst dál do tmavého a zvláštního New Salemu. S matkou se nastěhují do domu babičky, který leží na ulici Crowhaven Road, č. 12.
 Cassie tam začne chodit i do školy, kde se seznamuje s Faye, která spolu s Deborah a Suzan terorizuje školu.
Faye
Faye si najde několik dobrých důvodů, proč si právě teď zasednout na tiché Cassie.
 Tu poté zachrání velice milá a obětavá Diana, sestřenice a úplný opak Faye. Začne se s Cassie přátelit a dokonce jí seznámí i s odměřenou Melanie, zdravě žijící Laurel, zdvořilým Seanem, ledabylým Nickem a dvojčaty Hendersenových - hodným Chrisem a zlým Dougem.
 Cassie zjistí, že tito studenti, spolu s Dianou, Faye, Deborah a Suzan, patří do Klubu, kterého se celé město obává a nikdo se neodváží postavit se proti nim. Sestra dvojčat Hendersonových- Kori se měla stát další členkou Klubu, kde zbývalo už jen poslední volné místo, ale poté byla záhadně zavražděna.


ZBYLÝ TEXT PROZRAZUJE ZÁPLETKU A KONEC KNIHY, NEDOPORUČUJI ČÍST!

Diana
 Cassie se zdá celý Klub podivný. Někteří dokáží zapálit oheň bez pomoci sirky, dělat čaje se zázračnými účinky a přimět neživé věci, aby se hýbaly. Klub jí přijme, ale poté zjistí, že to je ve skutečnosti Kruh, kde členové jsou čarodějové. Každý člen musí pocházet z čistokrevné linie čarodějů, kteří žijí na ulici Crowhaven Road a Kruh tvoří dvanáct lidí, z toho musí obsahovat sedm dívek.
 Umí kouzlit pomocí Mocností a vymyšlených veršů. Dokonce každá rodina má Knihu stínů, ve kterých každá generace připisuje nová kouzla.
Adam
 Ukáže se poslední člen Kruhu - Adam, Dianin přítel - který je také ve skutečnosti kluk, do kterého se Cassie zamilovala, když ho poprvé poznala v Cape Cod.
 Adam sebou z cest přivezl jeden z původních čarodějných artefaktů - křišťálovou lebku. Provedou obřad, který se zvrtne a z lebky unikne zlá energie.
 Ještě tu noc se Adam a Cassie políbí, ale aby neublížili Dianě, slíbí, že nic nepoví a ani nic takového už neudělají. Ráno se Cassie setká s Faye, která ví o předešlé noci. Cassie bude muset přivést Faye křišťálovou lebku, aby nic neřekla Dianě.


RECENZE
L. J. Smithová

 Knížku jsem si přečetla hlavně kvůli tomu, že jsem se koukala na seriál a zajímalo mě, jak vypadá kniha. Ale musela jsem se hodně přemlouvat, jelikož mi nijak nesedí spisovatelčin způsob psaní, protože píše moc jednoduše a v jedné knize se toho hodně stane. Naopak se mi u této spisovatelky líbí, že má dobré děje, z většiny originální - sice jednoduché, ale zaujmou.
 Tuto knížku jsem přečetla hodně rychle. Může se líbit lidem, kteří upřednostňují záhadné věci a chtějí překvapivý konec (bohužel já jsem mohla vše očekávat, protože znám děj a viděla jsem seriál).
 Jinak doporučuji na lehké počteníčko. Celkově knížku hodnotím 6/10bodů. Bohužel mě natolik nezaujala, abych jí řadila mezi oblíbené.


TRAILER KE KNIZE

4 komentáře:

  1. L.J.Smith mám rada, ale táto séria proste nebola od nej to najlepšie...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám od Smithové ráda jen Upíří deníky (u nich je několik prvních dílů) a Tajný kruh mě také nijak zvlášť nezaujal :) ..děkuji za komentář ;))

      Vymazat
  2. Zatím jsem přečetla jen první dva díly a jsem docela spokojená. Sice na upíří deníky to nemá, ale je to čtivé:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ještě druhý díl nečetla, ale určitě se k němu dostanu. Musím souhlasit, že to opravdu na Upíří deníky nemá ;)

      Vymazat