RECENZE Upíří deníky: Probuzení/The Vampire Diaries: The Awakening

Upíří deníky: Probuzení
Upíří deníky-obálka

• L. J. Smithová
  • nakladatelství: Fragment
  • vydáno: 2009
  • počet stran: 248

Jednoho dne Elena Gilbertová ve škole potká nového tajemného studenta Stefana Salvatora. Na první pohled se jí zdá nádherný a také zajímavý. Ale také je to naopak jediný kluk, který o ní nestojí. Elena se ho optá, proč se jí vyhýbá a tak nenávidí. Stefan jí prozradí, že mu Elena připomíná jednu dívku - Katherine - kterou dříve znal a zemřela. Elena se Stefanem sblíží, ale stále jí trápí, že neříká nic o své rodině a ani příjezdu do Fell's Church. Elena ho jednou navštíví v penzionu, kde právě bydlí.

NEDOPORUČUJI ČÍST, JESTLI JSTE KNIHU NEČETLI. PROZRAZUJE KONEC KNIHY!

Stefan, Elena (v knize je blond) a Damon
-seriáloví herci
 Na střeše uvidí Stefana, jak pije krev zvířete. Ten jí řekne všechno o sobě - že je upír a živí se krví, aby přežil. Také má neuvěřitelnou sílu, rychlost, lepší reflexy i smysly. Zmíní se i o Katherine, která ho přeměnila, ale nejen jeho, ale i jeho bratra Damona. Udělala to proto, že je oba milovala. Po její smrti se začal Damon živit lidskou krví a od té doby se navzájem nenávidí a vůbec se neshodují. Ještě tu noc Damon napadne Stefana a on se další den neukáže ve škole. Elena o něj bude mít strach, proto ho začne hledat.

RECENZE

Elena-seriálová herečka
 Tato kniha mě nijak nenadchla. Patřila mezi první, které jsem přečetla a i tak jsme poznala, že to není můj styl psaní. Věděla jsem, že budou i další díly, proto jsem si řekla, že tohle je jen rozjezd a spisovatelka není tak strašná, jak jsem se obávala. Vztah Eleny a Stefana byl poněkud neobvyklý - opravdu nevím, proč mi to tak připadá, ale myslím, že to je převážně něco kolem Eleny. Ze začátku mi přijde hodně, ale hodně sobecká, namyšlená a soutěživá. Moc se mi líbí, že jde velice vidět, jak se pomalu mění na starostlivou - jde to vidět na konci knihy, kdy se opravdu strachuje o Stefana a sama se vydává do lesa, nevědíc co hledá, ani co ji tam čeká. Opravdu povedené.
 Lidem se obálka moc nelíbí, převážně krev na rtech Stefana (pokud je to vůbec on). Musím nesouhlasit. Sice je maličko zvláštní, jak je zobrazena jen polovina obličeje, ale je to tajemné, jak zbytek vyplňuje temnota. Obálka mě hned zaujala a já se nad ní rozplývala - a ta krev dodává hezký nebezpečný efekt.
 A nakonec celkové hodnocení knihy. Když to vezmu ze všech stran, musím říct, že kniha neměla originální, ani složitý děj - spíše jen začátek nekonečné lásky. Takže knihu hodnotím 5/10bodů a to proto, že od dalších dílů čekám víc.

TRAILER KE KNIZE - SERIÁLOVÍ HERCI