RECENZE Chvíle před koncem/Before I Fall

• nakladatelství: CooBoo
  • vydáno: 2011
  • počet stran: 384
 Samantha Kingstonová má perfektní život - je na škole velmi oblíbená, chodí s nejoblíbenějším klukem Robem, má tři skvělé kamarádky Lindsay, Ally a Ellody.
 V pátek 12.února je Kupidův den - něco jako Valentýn. Sam a její kamarádky půjdou na párty, kterou pořádá Kent McFuller. Cestou domů se dívky vybourají s autem.

NEDOPORUČUJI ČÍST, JESTLI JSTE KNIHU NEČETLI!!

Když se Sam probudí ve svém pokoji, zjistí, že je opět pátek 12.února. Během dne se stávají úplně samé věci jako předešlý den. Po párty se zase vybourají v lese s autem. Další den se takto také probudí, ale tentokrát to chce změnit. Ráno vynechá první dvě hodiny, vykroutí se z dnešní párty a přistihne učitele tělocviku a jinou učitelku spolu. Sam, Ellody a Lindsay přespí u Ally, kde zjistí, že se jejich spolužačka Juliet Sykesová zastřelila. Sam se znova probudí 12.února ve svém pokoji. Cestou do školy se pohádá s Lindsay, která jí poté vyhodí z auta. Po hodině matematiky políbí učitele. Přes oběd se skamarádí s Annou Cartullovou, se kterou nikdy nepromluvila. S Tarou, Bethany a Courtney (také se s nimi moc nebaví) půjde nakupovat. Sam ukradne své matce kreditní kartu, takže si koupí drahé věci na pozdější párty. Nakonec přespí u Kenta McFullera, se kterým se kamarádila, když byla malá.
Kent a Sam
 Po páté se vzbudí ve svém pokoji. Tentokrát chce zažít den naplno. Vezme svou malou sestru Izzy na "Husí skálu", kde nebyla několik let. Půjde s celou rodinou do italské restaurace. V noci půjde za Juliet Sykesovou na párty, protože u sebe doma jí nenašla. Najde jí u silnice u Kentova domu. Nestihne jí zadržet a ona se nechá srazit autem, ve kterém byly Lindsay, Ally a Ellody. Ellody a Juliet to nepřežijí. Tu noc opět přespí u Kenta, se kterým si začíná rozumět. Probudí se u sebe doma a dnes všem dává najevo, jak je má ráda. Na párty se rozejde s Robem a poté najde Juliet, aby jí mohla překazit sebevraždu. Juliet jí vykládá, jak byly s Lindsay nejlepší kamarádky a jak jí Lindsay ponížila. Juliet stejně spáchá sebevraždu a Sam poté políbí Kenta. Po sedmé se Sam probudí 12.února šťastná. Sestře Izzy předá svůj náhrdelník, který jí dala babička. Před obědem se rozejde s Robem. Dá Anně Cartullové dárek, který si přála, když si spolu povídaly. Na párty políbí Kenta a nakonec zachrání Juliet tím, že se srazí autem místo Juliet.

RECENZE

Knížka mě moc zaujala, nejen obálkou, ale velice samotným dějem. Spisovatelka ukázala, že umí skvěle psát - i na další knize Delirium, která by měla vyjít v listopadu 2012.
Lauren Oliverová
 Spisovatelka také krásně popsala, jak se hlavní postava chová při různých situacích, což se mi moc líbilo. Také bylo neobvyklé, co se stalo na konci hlavní postavě. Knížka nebyla ani moc romantická, nudná, trapná a ani hodně fantastická. I když se jeden den několikrát opakoval, nebylo to žádné přehnané sci-fi, naopak to bylo skvělé.
 Příběh celkově bych ohodnotila velice kladně, asi 9/10bodů. Tuto knihu bych mohla považovat za svou nejoblíbenější, protože tomu spisovatelka dala vše, co od normální (tím míním, žádnou fantasy) skvělé knihy očekávám. Určitě doporučuji.

TRAILER KE KNIZE - bez titulků